Dag 5, 14 juli 2014 Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 5, 14 juli 2014 Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 5, 14 juli 2014 Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag weer het park ingereden om allereerst de watervallen Vernal en Nevada te bekijken. Vanaf Yosemite Village zijn we met de shuttle naar Happy Isle gereden waarna we aan een mooie klim zijn begonnen. Het was best een zware klim maar het resultaat was fantastisch. Een heel mooi uitzicht over de waterval.

We komen in het park trouwens enorm veel eekhoorntjes tegen. Het zijn er net zoveel als dat er huismusjes bij ons in Nederland zijn. Bram heeft nog een hele mooie close-up van een squirrel gemaakt. Op de terugweg met de shuttle hebben we nog beren gezien. En daar is het de meeste mensen hier om te doen! Wij zagen een moederbeer met twee jonge beertjes de straat oversteken, geweldig om te zien. Helaas waren we iets te laat om ze mooi vanuit de bus op de foto te krijgen.

's Middags wilden we nog een mooie tocht bij Glacier Point lopen, maar hiervoor waren we iets te laat. We zijn toen maar zelf met de camper naar het hoogste punt voor het prachtige uitzicht gereden. Het begon echter te regenen en dan is het wel lekker dat je even een kopje koffie in de camper kunt zetten;-))
Hierna hebben we ondanks de bewolking toch nog wel kunnen genieten van het mooie uitzicht op o.a. De Half Dome. Ook werden we nog getrakteerd op een paar liedjes die werden gezongen door een groep mormonen die er ook waren. Een waar kippenvelmoment! De mormonen zullen we vast nog wel zien als we in Salt Lake City zijn.

Terug op de camping hebben we weer lekker primitief gecampeerd zoals het vroeger was. We hebben hier nl. geen stroom en douche. Dus lekker wassen met een emmertje water. Moet kunnen!!

• 17 Juli 2014 - 13:01

Koos De Groot:

Willem,

Volgens mij loopt het helemaal naar wens. Mooi doorgaan met genieten. En even een belangrijke bijzaak: voetbal. We hebben Kusk officieel binnen!
    Geniet ze verder.

Koos

• 17 Juli 2014 - 18:16

Jaimy:

Hey,

Wat super leuk om alles te lezen en foto's te bekijken!
    Heel veel plezier en geniet ervan!!

Groetjes Jaimy

• 17 Juli 2014 - 21:52

Sabine :

Super jullie verhalen te lezen en dat jullie zo genieten van al die mooie dingen die jullie zien en meemaken!! Have Fun!! Groetjes uit het zonnige N'dal!!