Dag 9, 18 juli 2014, richting Los Angeles - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 9, 18 juli 2014, richting Los Angeles - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 9, 18 juli 2014, richting Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag hebben we een reisdag voor de boeg.
We gaan richting Los Angeles, maar gaan eerst overnachten in San Simeon.

Na anderhalve uur kwamen we op de Highway 1.
Dit is volgens velen de allermooiste kustweg van de wereld.
En inderdaad, het is een plaatje om zo naar Los Angeles te rijden.
Vanuit de camper kijk je constant naar de Stille Oceaan aan je rechterzijde. Met mooie strandjes, mooie plaatsen, mooie vergezichten, prachtig.
Onderweg hebben we in Monterey ook nog het Bay Aquarium bezocht. Heel mooi opgezet, met hele mooie vissen etc. Hiervoor hoeven we dus niet naar San Diego toe, dat scheelt weer een hoop miles!

Hierna vervolgden we onze reis weer langs de Oceaan, maar het kon nog mooier! De 17 Mile Drive is een extra rondje over het schiereiland bij Carmel. Dit is een privé grondstuk met een 18 holes golfbaan, maar ook met prachtige landhuizen en mooie bomen. De uitzichten op zee waren nog spectaculairder dan we al gezien hadden. Echt niet normaal wat mooi. We zijn wel tien keer uit de camper geweest om op het stand te lopen of om foto's te maken.
Dit duurde wel iets langer dan verwacht waardoor we de laatste anderhalf uur van de rit in het donker langs de kust moesten rijden over de kronkelwegen, maar ach, zo maak je nog eens wat mee, en zo konden we nog wel mooi de zonsondergang meemaken!
Om bijna tien uur kwamen we op de camping aan. Morgen gaan we verder naar Los Angeles.