Dag 14, 23 juli 2014, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 14, 23 juli 2014, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 14, 23 juli 2014, Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag gaan we weer verder met de Grand Canyon.

In het park heb je in principe je camper niet nodig omdat je op de meeste plekken kunt komen door gebruik te maken van de shuttle. Elk kwartier komt er een bus waar je weer kunt instappen om naar een volgend punt te gaan.
Vanmorgen hebben we het meest linkse deel van de South Rim bekeken. Soms weer een aantal mile van het ene punt naar het andere punt gelopen, soms de shuttle genomen om verder te gaan. Zo hebben we mooie uitzichtpunten als Maricopa, Hopi, Mohave en Pima Point bezocht. Niet normaal als je aan de rand staat en naar beneden kijkt, soms moet je niet dertig centimeter verder naar voren stappen omdat je dan weer snel met het vliegtuig in Nederland bent.....

Nadat we een hapje hebben gegeten zijn we 's middags met de camper via de Desert View Drive naar de Desert View gereden. Ook hier heb je weer een fantastisch uitzicht. We blijven herhalen maar het is ook echt ongelooflijk mooi. Op de foto kun je helaas niet zo mooi vastleggen als dat je met je eigen ogen kunt aanschouwen.

Nadat we lekker hebben gegeten op de camping en heerlijk de warmte en het stof van ons hebben afgespoeld onder de douche wilden we eigenlijk nog een zonsondergang fotograferen, maar helaas....de zon zat achter de wolken. We zijn toen maar lekker gaan relaxen bij de camper. Later bleek de zon zich toch nog even te laten zien, maar toen waren we al te laat om bij het mooiste uitzichtpunt te komen......

Morgen verlaten we het park en gaan weer op weg naar onze volgende tussenstop.