Dag 18, 27 juli 2014, Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 18, 27 juli 2014, Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 18, 27 juli 2014, Moab

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag hebben we de langste reisdag voor de boeg, om acht uur zijn we vertrokken richting Moab, weer een andere staat. We gaan van Nevada, Californië en Arizona nu naar Utah.

Na 3,5 uur rijden hadden we een tussenstop, precies op de grens van Arizona en Utah.
En niet zomaar een stop, we waren bij Monument Valley.
Iedereen die vroeger films over het Wilde Westen heeft gekeken kent de mooie rotspartijen die je hier kunt zien. Het park is in het beheer van de Navajo indianen en dus gold onze NP-pas niet. We moesten $ 20,00 betalen om het park binnen te komen. We hebben geen tour gedaan want dat kostte nog weer extreem extra. Dus alleen maar mooie foto's gemaakt. In de souvenirwinkel natuurlijk veel indianenspullen te koop, zoals sieraden, stenen, kruiken, kleding en schilderijen. Wim heeft toch maar geen John Wayne-hoed gekocht, deze durft hij in Denekamp niet op te zetten;-))

Na dit leuk uitstapje zijn we doorgereden naar de volgende camping. Deze ligt vlakbij Moab in het Arches National Park. We hebben het wederom getroffen met onze plek. Volgens ons het hoogste plekje van de camping, het waait er best stevig, maar wat een fantastisch uitzicht. Wederom een bevestiging dat camperen in een park toch wel het allermooiste is! (als je van uitzonderlijk mooie natuurplekken houdt)

In Arches NP vind je de grootste verzameling natuurlijke rotsbogen ter wereld. Voor we bij het park kwamen hadden we de eerste Arche al gezien en waren we er al naar toe geklommen. Daarna zijn we in het park naar de North en South Window en de Double Arch gelopen. Echt mooi om te zien.

En morgen gaan we weer verder met een paar mooie rotsbogen.
Nu eerst de BBQ weer aangestoken en wat lekkers gedronken op ons mooiste campingplekje!