Dag 19, 28 juli 2014, Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 19, 28 juli 2014, Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 19, 28 juli 2014, Moab

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag gaan we weer verder in het Arches National Parc.

Vanmorgen hebben we eerst een mooie toch gemaakt naar de bekendste boog van net park, de Delicate Arch. Een tocht van totaal zo'n 5 kilometer en een hoogteverschil van 150 meter, voornamelijk over de kale bergen geklommen, maar wat een prachtig uitzicht had je dan op deze prachtige triomfboog. Zelfs Anouk, die halverwege al wilde stoppen, vond het uiteindelijk de moeite waard.

's Middags hebben we even in Moab rondgelopen toen we besloten om toch maar een vier persoons buggy te huren. Hiermee hebben we een prachtig parcours afgelegd door de bergen rond Moab. Met 2 of 4 wielaandrijving knalden we overal op, soms zó stijl naar boven of beneden dat we af en toe letterlijk door elkaar werden geschud! Maar wat hebben we genoten, vooral ook omdat wij allemaal een rijbewijs hebben en dus ook iedereen achter het stuur kon kruipen.

Later op de middag ter afsluiting nog naar één boog gelopen, de Landscape Arch. Dit is een boog met een spanwijdte van zo'n 100 meter, waarmee het tot één van de grootste natuurlijke bogen ter wereld behoort.

's Avonds om tien uur zijn we in de camper gaan zitten omdat het begon te regenen. De eerste regenbui die we in Amerika hebben gehad. Maar ach, als het hier bij blijft hebben we niets te klagen, we hebben via internet gezien dat het in Nederland de laatste tijd toch wel een paar keer flink geplensd heeft. Jullie horen ons dus niet klagen!
Maar de regen is hier eigenlijk ook echt wel nodig. Het schijnt hier in tijden lang niet zo droog te zijn geweest. Gevaarlijk dus ook i.v.m. het uitbreken van mogelijke bosbranden!