Dag 7, 16 juli 2014, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 7, 16 juli 2014, San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 7, 16 juli 2014, San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Omdat we 's morgens vroeg de generator niet op de camping mochten aanzetten (we hadden geen stroom) zijn we even twee kilometer verder gereden en hebben heerlijk bij een wijnveld ontbeten (met de generator aan voor een kopje koffie en om de mobieltjes op te laden....)

Vandaag zijn we naar San Francisco gereden. We kwamen al rond 10 uur op de camping en konden de camper gelukkig al neerzetten op onze plek voor twee nachten. Vanaf de camping konden we met de ferry mee en na een half uurtje varen waren we in de haven midden in San Francisco.
Wat een geweldige stad is dit. Het ademt zoveel gezelligheid uit.
We hebben hier de hele middag en avond rondgelopen, een beetje geshopt en alvast enkele toeristische attracties bekeken.
Zo zijn we naar Lombard Street gelopen. Dit is het stijlste en bochtigste straatje ter wereld met een hellingspercentage van 31%. Dat het stijl was merkten we wel aan onze kuiten toen we boven waren;-))
Verder zijn we natuurlijk op Fisherman's Wharf geweest. Dit is de Amerikaanse versie van de Ramblas in Barcelona. Heel gezellig dus!
Chinatown hebben we ook bezocht, al viel ons dit een beetje tegen. Maar het was wel leuk om even doorheen te lopen.
's Avonds in een Italiaans restaurant een heerlijke zalm en daarna zijn we weer met de ferry teruggevaren naar de camping. Morgen doen we San Francisco nog eens dunnetjes over.