Dag 24, 2 augustus 2014, Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 24, 2 augustus 2014, Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 24, 2 augustus 2014, Zion National Park

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanmorgen zijn we vertrokken naar het laatste park van onze trip, het Zion National Park.
Het was een kort tripje van slechts 140 km, dus we waren al mooi op tijd in het park.

Bij de ingang van het park moesten we nog een extra toeslag betalen voor onze camper om door een tunnel te mogen rijden. De tunnel is nl. te smal voor twee campers naast elkaar, daarom wordt het verkeer aan de andere kant van de tunnel tegengehouden zodat wij er met de camper door kunnen, we moeten dan wel in het midden van de weg rijden, geinig!

Onze camping ligt weer midden in het park, we zijn er direct naartoe gereden en hebben de camper op onze plaats geïnstalleerd. Gelukkig wel stroom maar helaas geen douche, WiFi, etc... Het is hier in Zion trouwens een stuk warmer dan in Bryce, wel meer dan 10 graden. De slaapzak kon dus weer opgeborgen worden.
Gelijk hierna hebben we de eerste trail gelopen.

Met de shuttle zijn we naar Zion lodge gereden waar we eerst lekker geluncht hebben, voor Anouk en Wim de zoveelste hamburger...... Toen hebben we Emerald Pool trails gelopen, een mooie tocht waar we diverse watervallen zouden moeten zien, maar door de droogte van de laatste tijd was daar niet meer zoveel van over. De natuur en de tocht was daarentegen wel fantastisch. Na een paar uur gelopen te hebben hebben we een dikke ijsco gehaald en hielden we het voor gezien. Lekker bij de camper zitten was eigenlijk door de warmte niet mogelijk, maar goed...niet aan de temperatuur denken en alles komt goed.

Morgen normaal gesproken nog de hele dag in Zion, maar dat is nog even afhankelijk van het weer. Er wordt nl. heel slecht weer voorspeld voor de middag. We wilden een tocht van acht uren maken, maar die werd ons in het Visitor Center al afgeraden of zelfs verboden omdat er ook een grote mogelijkheid op "flood" zou zijn. Dit betekent dat er door de regen ineens een grote hoeveelheid water vrij kan komen waardoor een kalme rivier ineens in een woeste rivier kan veranderen. Deze melding hebben we ook vaak bij andere parken gezien. Even afwachten dus!

• 03 Augustus 2014 - 23:33

Melanie :

Ziet er weer goed uit Wim! Zooo herkenbaar, haha. Leuk om te lezen/zien.

• 04 Augustus 2014 - 14:42

Marcel Tijnk:

Jongens het ziet er allemaal prachtig uit. Inderdaad heel herkenbaar en met veel heimwee lezen en bekijken we jullie reisverslag, Super!
    Goede laatste dagen nog ! Groet Fam. Tijink

• 05 Augustus 2014 - 11:16

Rick Stroot:

Ik heb weer even bijgelezen, jullie maken een geweldige trip in 4 weken. Wel jammer dat je dat laatste dagen van de vakantie veel regen hebt gehad.

• 06 Augustus 2014 - 12:06

Parma:

Prachtige foto's, geniet ze.