Dag 20, 29 juli 2014, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 20, 29 juli 2014, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 20, 29 juli 2014, Salt Lake City

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Wat vliegt de tijd, we zijn alweer aan de twintigste dag van onze rondreis begonnen. Vanmorgen op tijd vertrokken voor een rit van vier uur naar Salt Lake City.

De reis werd opgeleukt door een enorm aantal Mini Coopers die ons tegemoet reden. Elke keer dachten we dat we ze hadden gehad, maar dan kwamen er weer een aantal. Totaal wel zo'n 150 gele, rode, paarse, gestreepte, prachtige mini's. Anouk heeft dikwijls gezegd: "die wil ik ook..", dat wordt sparen!!!
Aan het eind van de rit begon het pijpenstelen te regenen en dat heeft het daarna nog uren gedaan.

Toen de regen voorbij was zijn we vanaf onze camping, aan de rand van de stad, met een door de kerk gesponsord busje naar de stad gebracht. Salt Lake City is de capital city van de Mormonen. We kwamen in de stad dan ook zeer veel gebouwen tegen die te maken hebben met het Mormoonse geloof. Een aantal hebben we bekeken en bezocht en er zaten hele mooie bij. Tempel square, Tabernakel, Joseph Smith Memoriam Building en Beehive House. Dit laatste is het huis van de Mormonenleider Bingham Young dat nog geheel zo ingericht was zoals het er in de 19 e eeuw uitzag.
Omdat we toch in het centrum waren konden we het voor de dames natuurlijk niet laten om even te shoppen.....

Nadat we lekker in de stad hadden gegeten zijn we met de tram teruggereden naar de camping, alwaar we na twee dagen Nationaal Park eindelijk weer lekker konden douchen, en da's heel fijn!!!