Dag 6, 15 juli 2014, Napa Valley - Reisverslag uit Calistoga, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 6, 15 juli 2014, Napa Valley - Reisverslag uit Calistoga, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 6, 15 juli 2014, Napa Valley

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Calistoga

We gaan Yosemite alweer verlaten. Vanmorgen tijdens het ontbijt kwam er nog heel dichtbij een mooi hertje aangelopen. Wat is de natuur hier toch prachtig!

We zitten weer in de camper om naar Napa Valley te rijden. Dit ligt in een wijnstreek boven San Francisco.
De weg naar Napa toe is fantastisch. Links en rechts van de weg liggen enorm veel winery's. De ene is nog groter dan de ander en de ene ziet er nog luxer uit dan de ander.
Eerst hebben we nog lekker geluncht in Napa in een hele chique overdekte markt, Oxbow Public Market. Lunch was eigenlijk de bedoeling maar het is een diner bij een Italiaan geworden. En dit kwam achteraf wel goed uit omdat we later nog een wijnproeverij hadden.
's Middags hadden we 30 mijl verderop in Calistoga een rondleiding in een wijngoed in een Italiaans (nagebouwd) kasteel van het wijnmerk Castello di Amorosa. Het kasteel was een replica van een kasteel uit 1800 en zag er prachtig uit. Alle materialen en spullen gebruikt voor de inrichting waren per schip overgekomen vanuit Italië. Na de rondleiding hadden we nog een wijnproeverij waarbij we zo'n 6 wijnen konden proeven. Heerlijk!

's Avonds maar even een tijdje in het dorpje geweest om gebruik te kunnen maken van WiFi. We hadden voor de zoveelste dag geen internet op de camping en het werd toch wel eens tijd om deze blog bij te werken!

• 18 Juli 2014 - 08:31

Parma:

Hoi Wim, Irma en de kids,
    Ik lees het, het gaat volgens planning. Geniet van jullie vakantie en heel veel plezier.
    gr. Parma

• 18 Juli 2014 - 23:28

HenK:

Zo te lezen hoeven we nog geen medelijden met jullie te hebben.
    En dat hebben we dan ook niet. :-)