Dag 15, 24 juli 2014, Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu Dag 15, 24 juli 2014, Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Wim Rondhuis - WaarBenJij.nu

Dag 15, 24 juli 2014, Sedona

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Vandaag hebben we de Grand Canyon weer achter ons gelaten.
Bij het uitrijden hiervan zien we dat ook hier onlangs een brand een deel van het bos heeft verwoest. Wel niet zoveel als in Yosemite maar toch is het indrukwekkend om die zwart geblakerde bomen te zien. Complimenten voor de brandweer om de branden onder controle te krijgen, het bos is zo enorm droog!!

De wereld is trouwens enorm klein, we komen best veel mensen uit Nederland tegen. Gisteren spraken we nog een tijd met een leuk stel uit Saasveld. Konden we mooi weer even Twents lul'n;-)

Onderweg naar Sedona hebben we eerst een stop gemaakt in Flagstaff om nog iets van de Route 66 te bekijken. Dit viel enorm tegen dus dat was snel tot ziens. Hierna zijn we doorgereden naar het Slide Rock State Park. Hier vormen ondiepe poelen en gladde rotsen een natuurlijke glijbaan. Maar daar aangekomen bleek de glijbaan gesloten. Er was op 21 mei een bosbrand geweest waardoor het hele bos en park uit voorzorg nog gesloten was. We konden er nog wel naartoe lopen. Mooi en indrukwekkend hoe de rotsen en zandgrond weer heel anders zijn dan wat we tot nu toe gezien hebben, het is hier nl. allemaal rood. Fantastisch om te zien.

Dus zijn we verder gegaan naar de camping in Sedona. Een van de schoonste, best onderhouden en netste campings, maar dat komt komt door de 399 regels die we bij aankomst in onze oren geknoopt kregen!
Achter de camping was een lekker fris riviertje waar de kids zich uitgeleefd hebben. Na het eten zijn we nog even het leuke dorpje ingelopen.
Morgen weer lekker verder, voor twee dagen naar Page en Antelope Canyon.

• 05 Augustus 2014 - 11:03

Rick Stroot:

Het is fijn te horen dat jullie de 399 regeltjes ook als een fijn welkom hebben ervaren